Morgenmad til travle hverdage

Jeg indrømmer det; de fleste morgentimer i hverdagene flyver afsted.
Det kan til tider være kaotisk, det hele skal gå lidt stærkt med at komme ud af døren, aflevere børn og så videre til jobbet.  Derfor er det vigtigt at morgenmaden er nem og hurtig at tilberede. Men det betyder altså ikke, at du skal gå på kompromis med kvaliteten.  Det er nemlig meget nemt at  springe morgenmaden over eller spise det forkerte, som gør dig træt og sulten en time efter. Husk på at en god start på dagen, gir god energi og det har du som det første brug for.
Du vil blive overrasket over, hvor mange sunde morgenmads ideer der findes og som kræver meget lidt indsats.
jeg giver dig her nogle sunde og lette forslag, som smoothies, sandwiches og grød, som kan tilberedes på ret kort tid – Oh yeah 😉

1. Nøddesmør, Banan og groft Toast brød
Groft toast brød med nøddesmør, 1/2 banan (skiver), jordbær og lidt drys af chia, som er fyldt med vitaminer og mineraler. Det kræver ingenting men gir dig god energi og så smager det ret lækkert.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2. Bær og yoghurt smoothie

En simpel og lækker smoothie til morgenrushen. Blend frosne frugter (banan og bær fungerer godt) med græsk yoghurt og væske efter eget valg (mælk, juice, kokosvand). Frys natten over og optø den i løbet af dagen, så kan du nyde den om eftermiddagen eller blend det hele op om morgenen og ta den med på farten.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


3. Quinoa Frugtsalat
Quinoa, jordbær, blåbær, brombær og mango tilsat frisk honning dressing – det er et hit. Mix frugterne sammen med quinoa. Tilsæt honning dressing af honning, lime og pynt med basilikum.
Skær frugterne ud aftenen før, stil det i køleskabet og spis det frisk som morgenmad sammen med quinoa og dressingen.

 

 

 

 

 

 

 

4. Banan og peanut smoothie
Smoothies er en perfekt on-the-go snack enhver tid på dagen.
Bland et par frosne bananer, 1/4 kop peanutbutter, 1/2 kop sojamælk, 1/2 kop græsk yoghurt, 1 tsk. honning, lidt salt og et par isterninger.
Tip: Tilføj en scoop af din yndlings chokolade eller vaniljeprotein for ekstra protein. MUMS siger jeg bare, det er da en lækker start på dagen med denne sag 😉

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Blåbær Overnights Oats
Dette er den ultimative travle morgenmad. Kombiner 1/3 dl. havregryn, 1 tsk. chia frø, 1/3 dl. blåbær,1 tsk. vanilje, 1/2 dl. mandelmælk og 1/2 spsk. ahornsirup i en lukket beholder natten før. Om morgenen, top med 2 spsk. mandler, 1/2 skiveskåret banan, blåbær og du er klar til morgenmad.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Omelet med grønt 
Jeg er vild med omelet! De er nemme at lave, og man kan nemt bruge alle køleskabets rester som fyld. Her har du en basic opskrift, så er det bare at fyld din omelet med det du kan li.
Pisk 2 æg. Tag en pande, spray, eller pensl den med olivenolie. Hæld æggemassen på. Steg omeletten på den ene side. Lad den glide over på et grydelåg, vend den, og steg den på den anden side.
Fyld din omelet med en masse grønt, stegt peberfrugt, broccoli m.m. evt. lidt revet ost. Fold den sammen og husk lige at nyd hver eneste bid.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s