Fitness

Squash dunser

Her er et vegetarisk alternativ til klassiske frikadeller. De er vildt gode og kan spises til frokosten dagen efter.

Ingredienser:
> 2 stk. Squash
> 1 spsk. Groft salt
> 1 stk. Løg
> 50 g Hvedemel
> 0.5 tsk. Bagepulver
> 50 g Revet ost
> 1 stk. Æg
> Olie, til stegning
> Peber og salt

Sådan gør du:
• Riv squashene på et rivejern, bland dem med det grove salt, og læg dem i en si. Lad dem trække i 15-20 minutter, skyl dem og pres den overskydende væske ud af dem.
• Pil og hak løget, og bland det med de revne squash, hvedemel, bagepulver, ost og æg. Krydr med salt og peber dog pas på med saltet.
• Varm olien på en pande, form til dunser med et par spiseskefulde af dejen.
• Steg dem i 4 minutter på hver side, til overfladen er gylden

Servér de grønne dunser varme med en frisk yoghurtdressing, en god salat, ovnstegte peberfrugt og løg eller frisk kartoffelsalat.

Spis dunserne sammen med en lækker salat, råkost eller som på billedet her, Mix af ærter, majs, endanamme bønner, tern af avocado, granatæble og blåbær.
Lidt mango/chili dressing over. Dunserne er gode dagen efter, lun dem på panden og spis dem til din frokost.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s