Fitness

Hiit Cardio Workout

Hvor tit for du pulsen højt i vejret ? 

Jeg råder dig til at træne med høj puls 2-3 gange om ugen i 20-30 minutter. Du må gerne føle flere gange at du ikke kan få vejret og har lyst til at stoppe – men det er her du bliver ved! Og når du er færdig efter 20-30 minutter har du det virkelig bare skønt 😉

Jeg deler lige et HIIT Cardio program med dig: programmet kan udføres alle steder og helt uden redskaber.

Programmet er effektivt at bruge på de dage du bare ikke kan overskue at træne for meget, men gerne vil forbrænde nogle kalorier!

HIIT program!
HIIT er en forkortelse af Høj Intensitet Interval Træning. Højintensitetstræning er en træning, hvor øvelser laves med høj intense, hurtige og eksplosive bevægelser.
HIIT træner hele kroppen og styrker både kondition og muskelstyrke.

Sådan gør du!  
Udfør følgende 7 øvelser på skift – 45 sekunders arbejde og 15 sekunders pause. I alt 3-4 omgange NONSTOP. Brug de 15 sekunders pause til at drikke lidt vand og gør klar til næste øvelse.

1: Jogging – løb på stedet


2: Jumping Jacks – sprallemand hop


3: Mountain Climbers – planke løb


4: Clap Jacks – benspark med håndklap


5: Ski Jumping – hop fra side til side


6: Engle hop – hop op og ned med fodskift


7: Sjip – har du ikke et sjippetorv hopper du med samlet fødder på stedet og lader som om du sjipper med armene

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

w

Connecting to %s