Hiit Cardio Workout

Hvor tit for du pulsen højt i vejret ? 

Jeg råder dig til at træne med høj puls 2-3 gange om ugen i 20-30 minutter. Du må gerne føle flere gange at du ikke kan få vejret og har lyst til at stoppe – men det er her du bliver ved! Og når du er færdig efter 20-30 minutter har du det virkelig bare skønt 😉

Jeg deler lige et HIIT Cardio program med dig: programmet kan udføres alle steder og helt uden redskaber.

Programmet er effektivt at bruge på de dage du bare ikke kan overskue at træne for meget, men gerne vil forbrænde nogle kalorier!

HIIT program!
HIIT er en forkortelse af Høj Intensitet Interval Træning. Højintensitetstræning er en træning, hvor øvelser laves med høj intense, hurtige og eksplosive bevægelser.
HIIT træner hele kroppen og styrker både kondition og muskelstyrke.

Sådan gør du!  
Udfør følgende 7 øvelser på skift – 45 sekunders arbejde og 15 sekunders pause. I alt 3-4 omgange NONSTOP. Brug de 15 sekunders pause til at drikke lidt vand og gør klar til næste øvelse.

1: Jogging – løb på stedet


2: Jumping Jacks – sprallemand hop


3: Mountain Climbers – planke løb


4: Clap Jacks – benspark med håndklap


5: Ski Jumping – hop fra side til side


6: Engle hop – hop op og ned med fodskift


7: Sjip – har du ikke et sjippetorv hopper du med samlet fødder på stedet og lader som om du sjipper med armene


NYHED fra Kinoafood❤️

Herhjemme elsker vi  smoothie bowl’s til morgenmad især med  frisk frugt, bær og lidt lækkert crunchy på toppen. Selvom det er nemt at lave sin egen mysli eller granola, må vi ærligt indrømme at “Kinofood” gør det super godt. Vi er vilde med deres produkter af økologiske råvarer med højt indhold af blandt andet omega 3 fedtsyrer, protein, magnesium og kostfibre – perfekt til en god start på dagen og så smager kombinationen overdrevet godt 😉

NYHED: deres nye “Quinoa Granola” med hamp og hørfrø er sprød, sød og smagfuld – en lækker blanding af kakao, honning, rosiner, hør og hampfrø MUMS 😉
Kan anvendes på yoghurt, havregryn, chiagrød og smoothies bowls.
Købes lige her til kr. 46,- normalpris kr. 58,- (indeholder 350 gram, der er til en del portioner, hvis du altså kun bruger det til topping)

Indlægget indeholder reklame links 


Smoothie bowl med Quinoa Granola:

> 100 gram  jordbær
> 1 banan
> 1 dl soya mælk
> 1 scoop protein pulver (jordbær eller vaniljesmag) fra Linuspro
Topping: frisk frugt og Quinoa Granola

Fremgangsmåde:
Ingredienserne blendes på nær granola hi hi….drysses på toppen til sidst sammen med frisk frugt 😉
Denne opskrift gør din smoothie ekstra tyk og vi synes det er mere passende at spise den  i en skål med en ske.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Jordbær Mint Smoothie

Start din dag med en lækker smoothie – her har du en af mine favoritter “jordbær mint” smoothie! Mixet med frosne jordbær, frisk mintblade, skyr, mælk og honning – en smoothie du har lyst til hver dag!
(Sponseret indlæg)

I opskriften bruger jeg både mælk og skyr, da det gir et boost af protein.
Jeg bruger enten lactose fri eller soya mælk. Jeg bruger en økologisk neutral skyr, du kan sagtens vælge en skyr med vanilje smag eller prøv med græsk yoghurt.
Du bestemmer selv om du vil bruge frosne eller friske jordbær. Hvis du bruger friske jordbær bliver din smoothie dog ikke så kold. Du kan købe friske jordbær og fryse dem ned til næste gang. Du skal bruge friske mintblade og honning.

Opskriften er virkelig nem. Alle ingredienser puttes i en god power blender (jeg elsker min “Artison power plus blender” fra Kitchenaid, bruger den til alle smoothie opskrifter) og blender på livet løs 😜
Se den her: https://www.kitchenaid.dk/p/husholdningsapparater/blender/artisan-power-plus-blender-5ksb8270/859710701460

Inden jeg hælder min smoothie i glas, smager jeg den altid til alt efter hvordan jeg ønsker den. Hvis du ønsker den skal være sød tilføjer du lidt ekstra honning. Hvis den er for tyk kan du tilføje mere mælk. Eller ønsker du den lidt stærkere tilføjer du ekstra mintblade.

Opskriften er til 2 personer

Ingredienser:
• 8 mellemstore jordbær (friske eller frosne)
• 1/2 kop skyr
• 1 kop mælk
• 1 tsk honning
• 10-12 friske mintblade

Sådan gør du:
Alle ingredienser puttes i din blender og blendes sammen. Smag til og tilføj lidt af det du ønsker mere af, hvis det er nødvendigt.

Hæld i glas og server straks ☀


Spinat mynte smoothie

Denne her smoothie er jeg ret vild med, den er både sød, lidt stærk og super SUND 💚

Ingredienser:
– 1 håndfuld Spinatblade
– 1/2 agurk
– 1 æble
– 4 dadler
– 12 mynte blade
– 1 brev Yogi Tea Sweet Chili (1 kop)

SÅDAN GØR DU:
Bryg en kop YOGI TEA Sweet Chili og lad den køle af med 2 isterninger i.
Skær ingredienserne i grove stykker og blend det sammen med en halv kop te i 2 minutter på højeste hastighed. For at opnå den rette konsistens og smag tilføjes resten af teen efter de 2 minutter og der blendes i 10 sekunder ved mellem hastighed.

Jeg drikker den tit om aftenen, synes den er perfekt til at slutte en god dag af på og så virker den også mod sukkertrang 😀
Synes den smager bedst kold, stil den i køleskabet i 20-30 minutter og put evt. en isterning i 😉


Mine nye løbesko – Brooks Glycerin 15

Hvordan skriver man sexet om løbesko haha, ja det ved jeg skisme ikke, men her er min “historie”.  (sponsoreret indlæg)

Jeg er jo en glad løber-pige, elsker løb og det bliver fast til 3 gange om ugen, det var mere før, men har fundet en fin balance, hvor der også bliver plads til at træne varieret, styrke kroppen og  specielt min core har jeg haft fokus på.

Derudover er det vigtigt for mig at finde den perfekte løbesko, derfor tester jeg en del sko og giver min erfaring videre til Jer.

Denne måned er turen kommet til “Brooks Dame Glycerin 15“.  Jeg har virkelig glædet mig, der er ingen tvivl om at NYT udstyr er en stor motivation til at komme ud af døren. Der gik heller ikke et sekund før jeg hoppede i dem og kort efter var min første løbetur klaret.


Glycerin modellen er Brooks’ topmodel til den neutrale løber. Jeg har desuden testet løbeskoen af på løbebånd, roligt løb, interval og her i weekenden til et løbe event, hvor jeg løb 10km på tid 39:37, så tror nok denne her model er godkendt.

Her min dom over “Brooks Dame Glycerin 15

  • støddæmpning virkelig god
  • komfort er i top
  • nem at få på
  • blødt og fleksibelt rul i forfoden, ikke noget stof der irreterre eller strammer
  • fed farve
  • meget åndbare   (teste i det Danske vejr, men var ude i fuld sol og 20 grader i går)
  • Pris, mega billigt, den koster 1.500 vejl. Få den til kun 846,-
  • Størrelse alm, men mål altid din sål og tjek skema online

Køb dem nu på løbeshop og så får du et par gratis løbestrømper  med og de er pisse gode! – OG gode løbesko fortjener gode løbestrømper BUM.

Senere på ugen får du også mit nye version II begynder løbeprogram, følg med på bloggen.


Venindeløbet 2018 – Succes

Jeg har i dag været til mit andet løbe event i år sammen med 5 fitness veninder. Fantastisk hyggelig og sjov dag. For det første er det top motiverende at være sammen i et fællesskab og for det andet er det super fedt at se sine veninder komme smilende og jublende i mål – det er bare god energi og det er jo netop derfor vi nyder at være afsted sammen.
ven4

Fra starten går og til målstregen krydses, det er bare en helt unik oplevelse, man nærmest kan blive helt høj af og idag var heller ingen undtagelse.

Inden løbet var der fælles opvarmning med Mie Moltke til super glad musik “Uptown funk” og Can`t stop the feeling” jamen det passede jo helt perfekt til stemningen og det lækre solskinsvejr. Så er man ligesom klar og 1,2,3 så er det afsted.

ven7

Vi kom alle stærkt igennem løbet, pigerne løb 5km, jeg selv løb 10km. Det var en skøn rute ude omkring Amager Strand, der var en masse mennesker, så der kom hep og motiverende ord med på vejen. Sjovt nok så går det bare meget bedre når man får en masse opbakning, man bliver revet med af en god stemning og det blev jeg helt sikkert i dag.

Selve løbet gik godt, faktisk bedre end forventet, jeg løb 10 km på tid 39:37 og kom ind på en lækker 4. plads (8 sek fra en 2. plads…. typisk hehe). Men skidt pyt, for det er længe siden jeg sidst har løbet under de magiske 40 min, så det var da bare en mega optur. Pigerne er jeg mega stolt af, de løb alle 5km på flotte tider, nogle med ny PR og en som for første gang løb/gik sit første 5km event løb. Som træner & coach gør det mig super glad og godt i hjertet at have de her unikke oplevelser sammen med dem.

– Michelle O. Hansen 10km (tid 39:37)
– Tina Simonsen 5km (tid: 27:35)
– Michaela Strand 5km (tid: 28:54)
– Susanne Jørgensen 5km (tid: 28:54)
– Heidi Skov (tid: 45:29)
– Camilla Thomsen 5km (tid: 45:29)

ven6

Det er bare så fedt når alt spiller på sådan en dag her; solskin, blå himmel, godt selskab, god stemning, god rute, gode stænger og ikke at glemme nye løbesko fra Brooks. De skal da lige i rampelyset for hold nu op hvor er de gode at løbe i. Jeg fik ihvertfald testet dem af i dag OG jeg er FAN 😉  Læs mere om min test af dem på bloggen i morgen, hvor der kommer en masse detaljer om mine nye Brooks.

Når man nu krydser målstregen er der intet bedre end at modtage de dejligste kram fra min lille pige Mille, som nu er 2,5 år og onkel Thomas som gav os alle hep på ruten 😍

ven8
Nu vil jeg surfe rundt på nettet og finde mig et nyt løb. Har I forslag til et løb du syntes er specielt, så skriv endelig til mig….  knus Michelle