Motivation Outdoor Fitness Workout program

100 Burpee Challenge

Er du klar til en hurtig og svedig udfordring ?
Enten elsker du eller hader denne øvelse. Her hos fitnesspigen elsker vi øvelsen fordi den er super effektiv og gør godt for hele kroppen. Det er desuden en god test øvelse, når du skal måle dine fremskridt over tid.

Burpees variationer:
Der findes efterhånden en del burpees variationer, vi gir dig her følgende 3, som du kan bruge.
1. Vælg denne hvis du er typen der siger “HIT me baby, drop down and give me 100”  helt klart den sværeste og hårdeste variation af en burpee som indeholder Push Ups.
2. Vælg denne hvis du er typen der siger “det tror jeg godt jeg kan” den næst hårdeste hvor du skal ned og røre jorden med brystet og derefter presse dig selv op igen.
3. Vælg denne hvis du er typen der siger ” burpee” hvad er det, er det en drink 😉  den bider også, men her slipper du for at komme helt ned til jorden.

Se de 3 variationer her: 

Se alle mine 100 Burpee’s her: puha det gav sved på panden og en tid på 7:56 på niveau 2 😉

Vælg burpees efter dit niveau, sørg for uanset hvilken du vælger at spænd godt op i kroppen i alle gentagelser.
Uanset hvilken form du er i, er burpee øvelsen temmelig hård og krævende, du får med garanti brug for pauser undervejs.

Kom i gang sammen med Fitnesspigen:
Sæt uret, udfør 100 burpees på tid. Du skal ikke stoppe tiden, når du holder dine pauser. Når du har udført den sidste burpee dvs burpee nr. 100 stopper du tiden, skriver din tid samt hvilken burpee variation du har udført 1,2 eller 3 herunder i kommentar feltet.
På med JA hatten og sæt i gang sammen med os og kom i god burpees form på en lille måned.

Om en måneds tid laver vi en ny test. Vi råder dig til at du imellemtiden knokler på med en masse burpees, så du til den næste test kan se, hvordan du har rykket dig. Følg vores Outdoor Fitness videoer på youtube hvori burpee øvelsen tit indgår.

Hvorfor vi elsker burpees ?
Her får du vores svar på hvorfor fitnesspigen elsker at træne burpees også selvom de er sindsyg hårde og får pulsen helt i vejret.

1. Burpees træner forskellige muskelgrupper på en gang, arme, skuldre, bryst, hofter, bagdel, lår, haser, lægge og mave og lænd – alt i en øvelse. burpee er en super god og funktionel øvelse som udføres i en bevægelse der øger din styrke, hurtighed, smidighed og balance på samme tid.

2. Burpees er en fantastisk fedtforbrænder. Din puls øges hurtigt ved at du konstant bevæger dig op og ned. Du arbejder i høj intensitet, dvs at du kan forbrænde en masse kalorier end ved moderat træning. Du kan nemt tilføje intensitet til din træningsrutine ved at inkludere burpees, så se at komme igang NU. Samtidig sætter øvelsen fut i dit stofskifte, så din forbrænding fortsætter længe efter, du er færdig med at træne.

3. Burpees træner din udholdenhed – du vil kunne forbedre din udholdenhed ved at udføre burpees jævnligt. Til at starte med vil du gispe efter vejret men lidt efter lidt vil du mærke at burpees hjælper dig med at komme i super god form – din kondition vil få et kæmpe boost, bare vent og se 😉

4. Burpees er en sejrs øvelse, når først du har udfordret dig i diverse gentagelser og klaret de 100 reps, er der intet der kan slå dig ud og den følelse kan vi rigtig godt lide.

5. Burpees kræver ingen redskaber, du bruger din egen kropsvægt. Du kan træne øvelsen alle steder og på alle tidspunkter, så der er ingen undskyldning for ikke at komme i gang og er der noget vi er fan af, så er det effektiv hjemmetræning.

Der er altså masser af fordele ved at indføre burpees i dine træningsrutiner. Masser af kalorieforbrænding, en stærkere og mere fit krop og du kan komme i god form.

Til sidst vil vi bare lige fortælle at burpees kommer af ordet “burp” som betyder BØVS…..jamen så ved du også det 😉

Glæder os til at høre om dit resultat, herunder i kommentar feltet 😉

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

w

Connecting to %s