Kost Morgenmad Opskrifter

Fitnesspigens 10 sunde morgenmadsideer

morgenmad

Morgenmad er dagens vigtigste måltid hvis du spørg mig. Man har ikke spist i ca. 8 timer og derfor har kroppen brug for næring fra morgenstunden af. Det er lidt ligesom en bil. Den skal bruge brændstof for at kunne køre. Vores krop har brug for god og nærende mad til morgenmad. Specielt for at kunne holde vores blodsukker stabilt hele dagen. Jeg kommer her med 10 forskellige morgenmads varianter.

FRISK OG LÆKKER MORGENMAD

Ingredienser: Vaniljeskyr, frisk presset appelsin, friske jordbær og hindbær, lidt honning. ^Mængderne er op til den enkelte.

 cam1

LYNHURTIG OMELET

Ingredienser: 4 æg, salt/peber, ost, tomat, sukkerærter og skinke.

^Jeg kunne kun spise halvdelen da den mætter sindssyg meget.

Fremgangsmåde: Rør æg og salt/peber sammen på en stegepande og lad det stå på middel varme. Topping smides på når bunden er ved at være færdig. Mad på 10 min ca.

cam2

LAG PÅ LAG

Ingredienser: Vaniljeskyr, kakao, mørk chokolade, honning og hindbær.

^Mængderne er op til den enkelte.

Fremgangsmåde: Lægges i lag i glasset. Helt op til dig hvordan du vil stable DIN morgenmad 😉
cam3

HINDBÆR DRØM

Ingredienser: 100g vaniljeskyr, 35g vanilje proteinpulver, 100g frosne hindbær, saften fra 1 appelsin.

^Ønsker man mere hindbærsmag kan man altid putte flere i.

Fremgangsmåde: Alle ingredienserne blendes. Toppes evt. med hakkede hasselnødder/mandler og friske hindbær eller andre bær.

cam4

JORDBÆR DRØM

Ingredienser: 100g vaniljeskyr, 150g frosne jordbær, saften fra 1 appelsin og 1 tsk. honning.

Fremgangsmåde: Alle ingredienserne blendes. Toppes evt. med hakkede hasselnødder/mandler og chiafrø.
cam5

DEN ENKLE MORGENMAD

Ingredienser: Vaniljeskyr, æble, honning, mandler og chiafrø.

^Mængderne er op til den enkelte.
cam6

 

LILLA GRØD

Ingredienser: 50g grovvalsede havregryn, 30g kakao proteinpulver, 100g frosne brombær, 1,5 dl vand (måske lidt mere løbende), 10g sukrin, 10 mandler, 2 firkanter mørk chokolade – 86%

^1 portion. Kan deles i 2 portioner. Det mætter sindssyg meget.

Fremgangsmåde: Havregryn, vand, proteinpulver, sukrin og brombær koges i en gryde på middel varme. Må ikke brænde på. Brombærrene moses ned i massen for at få den flotte farve. Top evt. med hakkede mandler og mørk chokolade.

cam7

FRISKHED

Ingredienser: Vaniljeskyr, banan, jordbær, frisk presset grapefrugt saft og mørk chokolade.

^Mængderne er op til den enkelte.
cam8

PROTEIN MED PROTEIN

Ingredienser tallerkenen: 2 spejlæg, 4 skiver røget filet pålæg, frisk persille.

Fremgangsmåde: Spejlæg laves, røget filet steges på panden.

 

Ingredienser i smoothie: 1 banan, 1 appelsin, 30g vanilje proteinpulver, 2 kiwi, 1 håndfuld frisk spinat og lidt frisk mynte. (Til ca. 2 store glas)

Fremgangsmåde: Det hele blendes sammen. Tilføj evt. isterninger eller sættes på køl inden servering.

cam9

BRUNCH

Ingredienser:

– Toast (fuldkornsbolle, ost, skinke)

– Æble, jordbær og 1 æg.

– Iskaffe (isterninger, 200ml mælk, 2 spsk. Nescafé og 30g kakao proteinpulver).

– Vaniljeskyr med jordbær, mørk chokolade og mandler.

cam10

OBS. Jeg bruger proteinpulver og sukrin i nogle af opskrifterne.
Det hele kan købes hos www.fitnesspigen.dk

Udarbejdet af Cammilla Simonsen
www.cammillasimonsen.dk
Sund livsstil – kost & træning

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s