Motivation

Ha en fantastisk dag ;-)

off day1
Start din dag lækkert og med godt humør 😉
Du kan gøre flere ting for at få en fantastisk dag. Vi gir dig nogle tips til at få smilet frem på en helt almindelig hverdag som denne.

1: Morgen hilsen
Bryd den onde cirkel, stå op i god tid og få en god start på dagen. Sæt uret 15 minutter før, stræk din krop igennem eller udfør en lille morgen workout rutine. Kig dig i spejlet og giv dig selv et STORT smil. Udskift negative tanker med positive og sig til dig selv at du glæder dig alle de ting du skal i løbet af dagen. Dine tanker har en stor indflydelse på din morgen, så pas på ikke at ødelægge din dag.

2: Et godt grin
– 
kan hjælpe alle til at få en god start på dagen. Snup telefonen, åben utube og søg på funny video. Vælg en eller to du ser, ikke mere, så er der stor chance for at du kommer til at grine.

3: Energi boost
Giv dig selv et energi boost. Drik en sund og lækker friskpresset juice blandet med frugt og grønt, så du får masser af vitaminer, mineraler og antioxidanter der er godt for din energi og dit blodsukker. Din krop har brug for en frisk start på dagen. Vi drikker selv et stort glas hver morgen blandet med æble, selleri, appelsin, gulerod, citron og ingefær. Der findes masser af lækre opskrifter på nettet. Det er ikke altid at man har tid til at stå at lave det selv, men mange tankstationer laver friskpresset juice, som kan købes på vej til arbejdet en gang imellem.

4: Lyt til musik
Skab positiv stemning omkring dig. Musik er med til at påvirke dit humør, gøre dig glad og på toppen. Find et nummer frem som du ved gir dig en masse energi og glæde. Det siges også at musik styrker immumforsvaret, skærper vores hukommelse, koncentration og opmærksomhed.

5: Ta den med ro
Kom afsted til dit job, møde eller andet i god tid, undgå stress og jag, det fører kun til en rigtig dårlig start på dagen. Den stress og irritation der samles skal du bare bruge tid og energi på at komme af med igen. Det er meget bedre at stråle af overskud, det smitter også af på dem omkring dig.

6: Just do it!
Er der noget du rigtig godt kunne tænke dig at lave i dag, så gør det. Giv dig selv tid og brug ikke krudt på noget du ikke har lyst til bare fordi andre vil. Tænk på sig selv især hvis du har været stresset og presset på jobbet, hjemme eller andet. Vi har alle brug for at gøre noget godt for os selv.

7: Frisk luft og motion
Sørg for at kom udenfor i den friske luft. Gå eller løb en rask tur, det løfter humøret og du får masser af fornyet energi. Alene 10 minutter udenfor kan friske dig op som en god og stærk kop kaffe 😉 Du styrker samtidig hjernen med motion i den friske luft. Du får masser af blod og ilt rundt i kroppen og op til hovedet. Du vil føle dig klarere i hovedet efter en løbetur, og du vil måske også lægge mærke til, at du husker bedre.

8: Afslapning
Slut dagen af med ro omkring dig. Sluk for fjernsynet, lyt i stedet til dæmpet og stille musik mens du læser en bog eller nyder et dejligt varm fodbad. Din krop vil elske dig for det og du vil slappe meget mere af inden du skal til at sove.

Fitnesspigen ønsker dig en super dejlig og glad dag 😉

fitnesspigen-dk-shop-banner_big
Lavet af Michelle O. Hansen

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

w

Connecting to %s