Gravid

Gravid og træning

Navn: Michele Evers Poulsen
Alder: 30 år
Børn: Maddie på 6 år og Noah på 8 uger.

Michelleevers
Om Michelle:
Til daglig er jeg ansat i Fitness World som assisterende centerleder og Instruktør i flere forskellige træningskoncepter. Uddannet Fitness instruktør og Kostvejleder fra Fitness Institute. Min første graviditet med Maddie tilbage i 2008 var meget anderledes end min seneste, da jeg ikke arbejdede i Fitness branchen. Jeg var selvstændig med to restauranter, arbejdede alt for meget, dyrkede intet form for motion og var derudover også overvægtig. Så der var helt klart andre boller på suppen denne gang. Inden min seneste graviditet underviste jeg 10 til 12 timer om ugen i forskellige styrketræning og cardio timer udover min egen træning.

En trænings uge kunne se sådan her ud:
Mandag: Styrketræning
Tirsdag: Undervise 2 timers styrke/cardio
Onsdag: Undervise 1 times cardio og min egen styrketræning
Torsdag: Undervise 2 timers styrke/cardio plus min egen styrketræning
Fredag: Undervise 1 times styrke og 2 timers cardio
Lørdag: Undervise 1 times styrke og 2 timers cardio
Søndag: Styrketræning

Michelleevers1
Da jeg blev gravid måtte jeg droppe mine egen styrketræning pga træthed. Overskuddet til selv at træne var lig nul, så jeg koncentrerede mig om mine undervisningstimer. Det var først 2 1/2 måned før min termin at jeg begyndte at skære ned på mine undervisningstimer. Så hele graviditeten igennem har jeg været meget fysisk aktiv uden nogle problemer.

Det bedste: Det bedste er at fordi jeg har holdt mig aktiv hele graviditeten igennem er jeg allerede nu kun 3 uger efter fødslen så småt begyndt at dyrke let Cardio træning, hvilket er fantastisk.

Det hårdeste: Det hårdeste har været psykisk at acceptere at kroppen ikke nødvendigvis har kunnet det, viljen gerne har ville mht træning.

Hvordan har min opstart været efter fødsel ? Når nu man er træningstosset, så kan det kun gå for langsomt med at komme igang, ik?! Jo jo… men pas nu på jer selv derude, jeg taler af erfaring. Jeg startede selv min træning 2,5 uger efter jeg fik kejsersnit for jeg havde det fint. Så hvorfor bare ligger derhjemme på sofaen? Jeg startede på kostplan, cardio og meget let styrketræning. Og som i nok kan gætte jer til gik det lidt i vasken.
Jeg selv og min krop havde det faktisk fint og jeg havde det super godt med at komme igang, men min mælkeproduktion begyndte at gå helt i står.

Hvad har det resulteret i ? Jeg har måtte stoppe min træning helt for at koncentrere mig om min søn. Så nu hvor han er rundet de 2 måneder og jeg har været til lægetjek starter jeg nu op igen med træningen, stille og roligt. Det er hårdt at komme igang, men lidt går også underværker, jeg skal jo nok komme tilbage til den gode form igen 😉 Jeg fokusere på en sund kost som også hjælper mig til at holde mig sund og godt tilpas.

træning
Kosten er i fokus: Jeg fokusere på en sund kost som hjælper mig til at holde mig energisk og godt tilpas. Vægttab, Kalorier, Kalorietælling Det er ord vi alle kender, når vi skal smide et par af de overflødige kilo. Jeg selv har en del kilo at smide efter min graviditet. Jeg har været lidt for “hård” ved mig selv mht. Kalorier, så mit vægttab er gået lidt i stå. Så efter et par snakke med andre kyndige kostvejledere har jeg nu sat min kalorieforbrug OP så min krop ikke tror jeg sulter. Jeg elsker mine juicer, mit morgenmåltid og kosttilskud, det er vigtigt for at mig at få en god start på dagen.

Da jeg som teenager boede nogen tid i Californien lavede min værtsfar amerikanske fluffy pancakes på ALLERBEDSTE vis. Det var som at spise et stykke af himlen 😇 Dem ville jeg gerne lave (spise) igen bare på en sundere måde.

Opskrift: Fluffy Protein Pandekager
> 100g Grovvalset havregryn
> (Malet til mel)
> 35g Vanilje proteinpulver
> 1 tsk Bagepulver
> 2 tsk Rørsukker (behøves ikke)1/2 tsk Salt
Det hele blandes sammen 👍

> 1 Æg
> 130ml Mælk
> 2 Spsk Smeltet smør
Piskes sammen med en gaffel og piskes derefter sammen med “mel”blandingen.

Lad det stå et par minutter inden du laver dem på panden med lidt smør.

De er super gode sammen med skyr, jordbær, bær og nødder. Et lækkert morgenmåltid med lidt forkælelse og det skal der være plads til.

Velbekomme 😉

fluffy pancakes
Gode råd: Jeg syntes det er super vigtigt at man som gravid holder sig fysisk aktiv da det er med til at gøre graviditeten bedre uden evt. for mange fysiske gener. Husk graviditet er ikke en sygdom. Man kan træne som man plejer bare med ekstra omtanke. Spis fornuftig, man behøver ikke at spise for to. De ekstra kilo skal jo af igen efter graviditeten.

For tidlig opstart eller for hård opstart kan give bagslag. Så endnu engang, pas på jer selv og baby. alle er individuelle.

Fitnesspigen siger tusind tak til Michelle Evers Poulsen for at dele inspiration og råd til vores indlæg om gravid og træning.

Du kan følge med i Michelle`s træning efter fødslen og se hvordan det går på hendes facebook side “Dance Fitness Med Michele Evers Poulsen”.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s