Løb

Fitnesspigen’s løbeprogram for begyndere

Fitnesspigen giver vores bud på et super løbeprogram, hvis du skal starte med at løbe.

Drømmer du om at løbe 5 kilometer, uden du får følelsen af at du er ved at dø eller få en skade  🙂 Så hjælper vi dig til en perfekt start og du vil opleve at glæden ved at løbe er meget andet end vægttab og fysisk god form..

Vi garantere du når i mål med Fitnesspigen
Hvordan det? Vi tilbyder dig sammen med begynderløbeprogrammet adgang til Fitnesspigens Løbegruppe på facebook (løb for livet med Fitnesspigen) fordelene er helt unikke ved et fællesskab:

  • Du kan altid stille spørgsmål til vores løbecoach
  • Du kan finde en anden fitnesspige at løbe med i dit område, på dit niveau.
  • Få inspiration fra andre, så du ikke falder fra og bliver siddende i sofaen
  • Video inspiration og peptalk fra Fitnesspigen.
  • Link til løbesiden nederst i indlægget her.

9 ugers programmet som skal hjælpe dig som nybegynder, fra at sidde i sofaen til at kunne løbe 5 kilometer eller løbe i 30 minutter.
Du vil langsomt opbygge styrke og udholdenhed ved at skifte mellem gang og løb og kun 3 dage om ugen. Efter kun 8 uger, vil du være i bedre form, stærkere og sundere. Programmet starter med en balance mellem gå og løb. De første uger skiftes der mellem 60 sekunders løb og 90 sekunder gå. For hver uge der går, hvor du styrker dine muskler og din kondition forbedres øges afstand og tid.

Fra uge 7 vil du allerede kunne løbe 2,5 kilometer kontinuerligt. Vi anbefaler dig pause dage mellem hver træning, din krop har brug for hvile og restitution, det er vigtigt at du ved hver træning føler dig motiveret og klar til at rocke og rulle 😛

LØBEPROGRAM begynder af Fitnesspigen’s løbecoach. (3 x 30 min. pr. uge)

UGE 1:
5min gå (opvarmning). Derefter skift mellem 60sek. løb og 90sek gå i 20 minutter. 5 minutter (cool down) Ialt: 30 minutter

UGE 2:
5min gå (opvarmning). Derefter skift mellem 90sek. løb og 2min gå i 20 minutter 5 minutter (cool down) Ialt: 30 minutter

UGE 3:
5min gå (opvarmning). Derefter 2 runder af følgende: 90sek løb, 90sek. gå, 3min løb og 3min gå. 5 minutter (cool down) Ialt: 28 minutter

UGE 4:
5min gå (opvarmning). Derefter 3min løb, 90sek gå, 5min løb, 2,5min gå, 3min løb, 90sek gå, 5min løb. 5 minutter (cool down) Ialt: 31 minutter

UGE 5 – dag 1:
5min gå (opvarmning). Derefter 5min løb, 3min gå, 5min løb, 3min gå, 5min løb, 3min gå, 5min løb. 5 minutter (cool down) Ialt: 31 minutter
UGE 5 – dag 2:
5min gå (opvarmning). Derefter 8min løb, 5min gå og 8min løb. 5 minutter (cool down) Ialt: 31 minutter
UGE 5 – dag 3:
5min gå (opvarmning). Derefter løb 20min uden at gå eller så langt du kan og gå resten op til de 20 minutter. 5 minutter (cool down) Ialt: 30 minutter

UGE 6 – dag 1:
5min gå (opvarmning). Derefter 5min løb, 3min gå, 8min løb, 3min gå og 5min løb. 5 minutter (cool down) Ialt: 34 minutter
UGE 6 – dag 2:
5min gå (opvarmning). Derefter 10 løb, 3min gå og 10min løb. 5 minutter (cool down) Ialt: 33 minutter
UGE 6 – dag 3:
5min gå (opvarmning). Derefter 22min løb uden at gå eller så langt du kan og gå resten op til de 22 minutter. 5 minutter (cool down) Ialt: 32 minutter

UGE 7 – dag 1:
5min gå (opvarmning). Derefter 25min løb uden at gå eller så langt du kan og gå resten op til de 25 minutter. 5 minutter (cool down) Ialt: 35 minutter
UGE 7 – dag 2:
5min gå (opvarmning). Derefter 25min løb uden at gå eller så langt du kan og gå resten op til de 25 minutter. 5 minutter (cool down) Ialt: 35 minutter

UGE 8:
The final workout 5min gå (opvarmning). Derefter 30min løb eller 5km uden at gå eller så langt du kan og gå resten op til de 30 minutter. 5 minutter (cool down) Ialt: 40 minutter

UGE 9:
Du har nu gennemført programmet og klar til næste step 10km løb – hvad siger du? I mellemtiden træn og løb de fulde 5km når du har lyst, du er nået rigtig langt TILLYKKE

Link til facebooksiden om løb for begyndere

4 kommentarer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

w

Connecting to %s