Fitness

Lyt til din krop :-)

Lyt til din krop 🙂

18 km løb var ikke helt planen idag, PYT PYT det var en fantastisk tur i et fint og stabilt tempo 😉

Havde egentlig sat mig for at løbe interval træning, men min krop sagde bare noget helt andet, så valgte istedet at lytte til dens signaler.

Jeg er blevet meget bedre til at lytte til min krops signaler, det betyder rigtig meget, især ovenpå en lang skades periode med et overbelastet knæ og hofte – min egen fejl, du kender det sikkert godt, stædighed fremfor hvile, så har lært det på en hård måde.

Jeg er blevet meget mere bevidst om min måde at træne og reagere på – at det ikke kun handler om at gøre det du egentlig har sat dig for, men at det er ligeså vigtigt at lytte til kroppen og træne efter dens signaler.

FPløb

Når jeg træner interval og skal presse mig selv kræver det masser af energi og overskud.
Kan lige så godt se det i øjnene, men når jeg samtidig er ramt af mit månedlige LORT, er energi niveauet bare ikke det samme, kroppen har svært ved at blive presset op i gear og det er en sej kamp og overvindelse at komme gennem træningen.

Når du er træt og uoplagt og kroppen samtidig bliver presset helt ud, hvor den faktisk ikke har lyst til at være, er du godt i gang med at overbelaste dine muskler, scener og led. Det er typisk her skader opstår og er der noget vi ikke bryder os om, er det skader og det det medfører PAUSE – hvad er det for noget ??

Jeg giver mig selv et skulderklap for hver gang jeg lytter til min krop, det betyder også at jeg er blevet meget bedre til at tænke ud af boksen, hvilket jeg synes har gjort min træning meget mere spændende og varieret.

Pas på med at sætte din træning/krop i en boks, lyt og mærk efter, træn varieret og giv den først gas når du føler dig frisk nok til det 😉

Jeg ved at det er svært at lytte til kroppens signaler, vi har alle en stædighed og vilje der siger at vi skal give den gas.  

Prøv næste gang når du er træt og uoplagt at stoppe op og lyt til dig selv, træn anderledes eventuelt et længere trænings pas med lavere intensitet som jeg selv gjorde idag 🙂

Glæder mig til at høre om Jeres oplevelser og HUSK I kan altid skrive til mig på michelle@fitnesspigen.dk
 

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s